Miesiąc

W dniach 22-24 maja 2015r. uczestniczyliśmy w wycieczce krajoznawczej na trasie Lublin – Kazimierz Dolny – Majdanek.

Z Narwi wyjechaliśmy w piątek około 6:00 rano. Przed godzina 10:00 dotarliśmy do Kozłówki, gdzie zwiedzaliśmy przepiękny kompleks pałacowy rodziny Zamoyskich, w tym komnaty, muzea, ogrody… Wcześniej oglądaliśmy zbudowany w podobnym stylu pałac w Radzyniu Podlaskim. Następnie pojechaliśmy do Lublina, gdzie zakwaterowaliśmy się w młodzieżowym schronisku turystycznym, a po obiedzie zwiedzaliśmy Starówkę.

W sobotę po śniadaniu pojechaliśmy do Nałęczowa. W Pijalni Wód mogliśmy spróbować różnych wód mineralnych, w palmiarni zobaczyliśmy ogromne palmy, a na koniec byliśmy w pijalni czekolady. Następnie udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. Przepłynęliśmy się statkiem wycieczkowym po Wiśle, oglądaliśmy ruiny zamku, weszliśmy na Górę Trzech Krzyży, skąd było widać panoramę całego miasta. Pozostały czas wolny spędziliśmy na Starówce Kazimierza jedząc lody, gofry itd. Później udaliśmy się na obiadokolację.

Trzeciego dnia wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do obozu koncentracyjnego w Majdanku, gdzie zobaczyliśmy krematorium, baraki więźniów, komory gazowe i składowisko butów. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Wsi w Lublinie. Po obiadokolacji pojechaliśmy jeszcze raz na Stare Miasto w Lublinie. Do Narwi wróciliśmy około godziny 21.

Wszyscy uczniowie byli zachwyceni wycieczką i zgodnie stwierdzili, iż pojechaliby jeszcze raz. Samorząd uczniowski był zadowolony, że wszystko przebiegło pomyślnie, więc już planuje podróż na następny rok szkolny.