Miesiąc

Od października do maja uczniowie klasy II a uczestniczyli w kontynuacji innowacji pedagogicznnej „Mój cyfrowy świat – kodowanie na lekcjach matematyki”. Realizacja innowacji odbyła się w ramach obowiązkowych zajęć z matematyki. Zajęcia programowania umożliwiły uczniom poszerzenie wiadomości z zakresu matematyki o dodatkowe wiadomości i umiejętności. Zadaniem prowadzonych zajęć było wspomaganie uczniów w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stanowienie alternatywnej możliwości spędzenia czasu wolnego. Nabyły umiejętności strategicznego myślenia i wyrażania własnych pomysłów i sposobów ich prezentacji. W trakcie realizacji innowacji i poszczególnych jej działań największym wyzwaniem była praca z Ozobotem. Robot pomagał uczniom ćwiczyć tabliczkę mnożenia oraz wykonywać obliczenia kalendarzowe. Działania te pozwoliły uczniom utrwalić liczenie pamięciowe. Uczniowie mieli też okazję programować robota za pomocą specjalnych kodów, dzięki którym robot mógł się poruszać zgodnie z podanymi warunkami. Kody były tworzone samodzielnie za pomocą specjalnych mazaków lub drewnianych puzzli do Ozobota, na podstawie tablicy graficznej z ich znaczeniami.
W ramach zajęć uczniowie wspólnie rozwiązywali zadania o podwyższonym stopniu trudności, co wymagało zaangażowania wszystkich uczniów i wykazania się umiejętnościami dzielenia się wiedzą i współpracy w grupie. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach, byli kreatywni, współpracowali zespołowo, rozwijali logiczne myślenie i uczyli się poprzez zabawę. Poprzez wykonywanie działań uczniowie nauczyli się cierpliwości, wytrwałości,  poszanowania pomysłów innych osób.

Magdalena Grynczel