Miesiąc

Dnia 13.02.2020 odbyło się w naszej szkole zebranie z rodzicami uczniów klas I-VIII.
Spotkanie rozpoczęli funkcjonariusze Aresztu Śledczego w Białymstoku na temat „STOP! substancjom psychoaktywnym”. Poruszona tematyka dotycząca uzależnień od środków psychotropowych i dopalaczy została szczegółowo omówiona przez psychologa st.szer. Kamila Tyburskiego. W swojej prezentacji omówił pojęcie -uzależnienie, fazy uzależnień, działanie środków odurzających na organizm młodego człowieka. Rodzice wraz z radą pedagogiczną zostali zapoznani z rodzajami narkotyków w teorii, jak również poprzez obejrzenie atrap tych środków. Funkcjonariusze dysponowali walizką edukacyjną w której zawarte były również przedmioty poglądowe służące do przechowywania, dystrybucji czy zażywania narkotyków oraz wykrywania psychoaktywnych środków.
Następnie uczestnicy zebrania poznali specyfikę pracy przewodnika psa specjalnego oraz jego psa. W zaprezentowaniu umiejętności tropienia, wykrywania środków psychotropowych uczestniczył pies NITRO, a wydawał komendy przewodnik st.sierż. Marcin Małachwiej.
Ogół informacji oraz pokaz atrybutów i pracy specjalnej wzbudził duże zainteresowanie wśród rodziców i rady pedagogicznej. Ciekawy sposób przekazu treści przez funkcjonariuszy i ich duże zaangażowanie pobudziło uczestników do zweryfikowania własnej wiedzy z zakresu uzależnień oraz uwrażliwiono na baczniejszą obserwację dzieci. Podkreślono, iż prawidłowe funkcjonowanie rodziny jest najważniejszym fundamentem w życiu dziecka, co przekłada się na dalszy jego rozwój.
Poruszona tematyka jest też realizacją jednego z kilku kierunków polityki oświatowej państwa „ Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych” skierowanej do placówek na rok 2019/2020.
W drugiej części spotkania Dyrektor Jerzy Ostapczuk podsumował pracę szkoły pod kątem dydaktyczno- wychowawczym. Przedstawił prace remontowe, które dokonały się w I semestrze i które trwają obecnie. Szczegółowo omówił współpracę szkoły z różnymi instytucjami oraz wartości wynikające z wzajemnego współdziałania, co wpływa na lepszą skuteczność szkolnych działań, ich efektywność oraz różnorodność zadań.

Marlena Rusiłowicz