- Integracja grupy rówieśniczej.
- Ustalenie i przestrzeganie kodeksu przedszkolaka ( zasad i norm obowiązujących w przedszkolu).
- Poznanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Uświadomienie o walorach spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.
- Poznawanie zasad ruchu drogowego.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
Tematyka tygodniowa:
- Co słychać w przedszkolu?
- Jak być superbezpiecznym?
- Jakie są moje supermoce?
- Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?
Piosenka pt.: „Świat emocji”
- Kiedy krzywię swoją twarz,
kiedy złoszczę się, bo coś jest nie tak,
to tłumaczą mi,
że są czasem gorsze dni.
Ref.: To ja, to ja, przedszkolak.
Złość i smutek, radość, strach,
wszystko to w sobie mam.
Muszę tylko starać się,
aby mniej było złości,
strachu, smutku, a więcej- radości!
- Kiedy bardzo smutno mi,
lecą z oczu mych jak sól słone łzy.
Bardzo proszę, niech
ktoś przytuli wtedy mnie.
Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…
- Kiedy czegoś boję się,
Chcę się schować, by nie widział nikt mnie.
Chcę pomocy i
By ktoś rękę podał mi.
Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…
Wiersz Iwony Róży Salach „Ruchy”
Mam dwie ręce i dwie nogi,
Ale jedną głowę,
Dwoje oczu, dwoje uszu,
Tyle zliczyć mogę.
Głową kręci szyja,
Zapachy wącha nos.
Gdy myślę, dotykam czoła,
Na głowie jeży się włos.
Czasami podpieram brodę
I groźnie unoszę brwi.
Usta układam w podkówkę-
Wtedy gdy smutno mi.
Ręce układam na biodrach
Albo opieram o łokcie.
Paluszki swoje oglądam.
O, jakie czyste paznokcie!
Z nóg robię bramkę małą,
Zginam kolana także.
Stopami robię kroki,
Na palcach stoję, a jakże.
A teraz posłuchaj uważnie,
O czym w wierszyku jest mowa.
Wykonać te wszystkie ruchy
Możesz ze mną spróbować.
Marlena Rusiłowicz