1. Integracja grupy rówieśniczej.
  2. Ustalenie i przestrzeganie kodeksu przedszkolaka ( zasad i norm obowiązujących w przedszkolu).
  3. Poznanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  4. Uświadomienie o walorach spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.
  5. Poznawanie zasad ruchu drogowego.
  6. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

 

Tematyka tygodniowa:

  1. Co słychać w przedszkolu?
  2. Jak być superbezpiecznym?
  3. Jakie są moje supermoce?
  4. Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

 

Piosenka pt.: „Świat emocji”

  1. Kiedy krzywię swoją twarz,

kiedy złoszczę się, bo coś jest nie tak,

to tłumaczą mi,

że są czasem gorsze dni.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak.

Złość i smutek, radość, strach,

wszystko to w sobie mam.

Muszę tylko starać się,

aby mniej było złości,

strachu, smutku, a więcej- radości!

  1. Kiedy bardzo smutno mi,

lecą z oczu mych jak sól słone łzy.

Bardzo proszę, niech

ktoś przytuli wtedy mnie.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…

  • Kiedy czegoś boję się,

Chcę się schować, by nie widział nikt mnie.

Chcę pomocy i

By ktoś rękę podał mi.

Ref.: To ja, to ja, przedszkolak…

 

Wiersz Iwony Róży Salach „Ruchy”

 

Mam dwie ręce i dwie nogi,

Ale jedną głowę,

Dwoje oczu, dwoje uszu,

Tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,

Zapachy wącha nos.

Gdy myślę, dotykam czoła,

Na głowie jeży się włos.

Czasami podpieram brodę

I groźnie unoszę brwi.

Usta układam w podkówkę-

Wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach

Albo opieram o łokcie.

Paluszki swoje oglądam.

O, jakie czyste paznokcie!

Z nóg robię bramkę małą,

Zginam kolana także.

Stopami robię kroki,

Na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie,

O czym w wierszyku jest mowa.

Wykonać te wszystkie ruchy

Możesz ze mną spróbować.

Marlena Rusiłowicz