Sześciolatki uczestniczyły w zajęciach z robotyki, które polegały na budowaniu, konstruowaniu i programowaniu robotów, dzięki czemu dzieci od razu widzą efekty swoich działań. Warto pamiętać, że robotyka rozwija kreatywność, wzmaga ciekawość do otaczającego świata i mocno angażuje. Robotyka dla dzieci łączy kilka dziedzin: programowanie, konstruowanie, sensorykę, automatykę, informatykę i mechanikę. Dziecko ma za zadanie skonstruować prostego robota, a potem za pomocą algorytmów, zaprogramować go tak, aby wykonywał określone czynności. Dzieci uczą się, jak skonstruować robota oraz w jaki sposób wprawić go w ruch. To przede wszystkim kreatywna zabawa, która uczy logicznego myślenia i umiejętności pracy w grupie. Do zajęć z robotyki używa się specjalnego rodzaju klocków i robotów, które najpierw się buduje, a potem programuje, by chodziły i wydawały dźwięki. Sześciolatki zostały podzielone na grupy, każda z grup miała za zadanie stworzenie własnego robota, zbudowanie go z kolorowych elementów i zaprogramowanie do wykonania piosenki „Wlazł kotek na płotek”. Wszystkim grupom udało się wykonać to zadanie, następnie dzieci układały własne utwory muzyczne. Dzieci były bardzo zainteresowane zajęciami, wykazały chęć uczestnictwa w kolejnych zajęciach z programowania.
Ewelina Laszkiewicz-Kanarskiya